Re: [NOVICE] Broadcom BMC4311 Was: openSUSE Trådløs forbindelse

Den 02-04-2013 17:36, Frank Damgaard skrev:
Den 19-03-2013 20:21, Normann Louis Olsen skrev:
Jo, det er rigtigt at jeg havde trådløs forbindelse i Sandkassen. Den fik jeg også
etableret hjemme, uden at jeg i dag vil være i stand til at forklare hvordan, men den er
siden gået tabt.

jeg ser længere nede i tråden at du har fået det til at virke :-)

BCM4311 fængede lige,
da det er samme trådløs chip som sidder i min samsung netbook.

Tak til Frank Damgaard.
Ja, det var en stor oplevelse at få genetableret internetforbindelse uden tråd. Jeg brugte og bruger stadig mit BCM4311.. netværkskort.

Men jeg kan (stadig) ikke få oprettet forbindelse til min printer, så den kan udskrive trådløst, trods et netkort, som fungerer i øvrigt.

Jeg forsøger på denne måde:
Netværkstjenester>Printer>Printerkonfigurationer:
Konfiguration: Lokal, Navn: canon, Beskrivelse: Canon Pixma MG6100 with driver Canon Pixma MG6100-CUPS+Gutenprint v5.2.9, Placering (0), Standard (0), Status: Klar Et klik på Udskriv testside resulterer i en dialogboks: Testudskrift, udskriv en eller to sider f.eks. for at teste duplex-udskrift
Enkelt testside/To testsider
Et klik på Enkelt testside resulterer i en dialogboks: Vent til udskrift af testsiden er færdig, Sendte testside til canon. Udskrift bør starte om et øjeblik.
Udskrift af testside lykkedes/Udskrift af testside mislykkedes
Et klik på Udskrift af testside mislykkedes resulterer i en stor dialogboks: Slet udestående udskriftsjob for canon.
Canon-22 root 17408 Wed Apr 3 14:....2013
printer canon now printing canon 22. enabled since Wed Apr 3 14:....2013
The printer is busy.
Et klik på Slet udestående udskriftsjob for canon resulterer i en stor boks: CUPS loginformation under behandling af testside til canon (kun på engelsk)
W[03/Apr/2013/14:...+0200][Job 22] The printer is busy
.
.
do ca tyve gange, hvor det eneste der ændres er klokkeslettet
Til næstsidst står der
Se filen /var/log/cups/error_log for den fulde log
og så endelig er der mulighed for at klikke på O.k.
Et klik på O.k. fører mig tilbage til Printerkonfigurationer.
Hvis jeg går ind i terminalen og skriver /var/log/cups/error_log får jeg beskeden Adgang nægtet.
I ovenstående forløb har printeren været tændt, altså med elforbindelse.
Når jeg prøver med slukket printer, får jeg beskeden connecting to printer, og dernæst:
W[03/Apr/2013/14:...+0200][Job 23] The printer is unreachable at this time
.
.
Og som rosinen i pølseenden: Se filen /var/log/cups/error_log for den fulde log.

Eksperimentet med slukket printer viser, så vidt jeg kan se, at der er trådløs forbindelse, det kedelige er at den ikke kan bruges til udskrift.

Kan det være netkortet?
Hvorfor bliver jeg nægtet adgang til /var/log/cups/error_log?

Venlig hilsen
Normann Louis Olsen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]