Broadcom BMC4311 Was: openSUSE Trådløs for bindelse

Den 19-03-2013 20:21, Normann Louis Olsen skrev:
> Jo, det er rigtigt at jeg havde trådløs forbindelse i Sandkassen. Den fik jeg også
> etableret hjemme, uden at jeg i dag vil være i stand til at forklare hvordan, men den er
> siden gået tabt.

jeg ser længere nede i tråden at du har fået det til at virke :-)

> Mit netnærkskort hedder BCM4311 802.11b/g Wireless LAN Controller. Driveren er Aktiv. Det
> skulle den i hvert fald være i henhold til oplysningerne under
> Hardware-installation>Netværkskort.

> Min computer er en HP Pavilion dv5000.

BCM4311 fængede lige,
da det er samme trådløs chip som sidder i min samsung netbook.

Og den har til tider drillet mig end del, da der findes 2-3 drivere til den chip.
Jeg kører Ubuntu, men har nøjedes med at opgradere ubuntu i løbet af 2 år,
og den kan øjensynlig drille når bedst fungerende linux driver skifter type.

Mit problem er at nogle drivere ikke virkede med alle trådløse routere,
bla. fullrates std. zyxel router + en del andre routere *ikke* virkede !
  ( > 80% pakket loss)
meget besynderligt....

pt. er  den driver jeg kører med brcmsmac/brcmutil (vises med lsmod) fra "brcm80211",
den er i Ubuntu pakken linux-image-extra-3.5.X-XX-generic
Drivere der ikke virker for godt for mig er b43/b43legacy, bcm4311 (Broadcom STA)

Det kan være en fordel at blackliste de moduler som ikke virker så de
ikke loades, hvis det ikke er muligt at afinstallere uønskede moduler.

Og check ID's på chipsæt med "lspci -nn" da samme chipsæt findes i diverse varianter
se f.eks. liste på http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/b43
min BCM4311 har f.eks. [14e4:4727]

Så har man BCM4311 og forbindelses problemer med trådløs
så grav lidt i om der er kommet nyere driver/modul i linux
der virker bedre eller om nogle drivere ikke bør bruges længere.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]