Re: [NOVICE] Broadcom BMC4311 Was: openSUSE Trådlø s forbindelse

Jeg havde også problemer med min trådløse HP Photosmart 78XX printer indtil
jeg i min TDC Homebox satte den til en fast ID adresse. OpenSUSE kommer med
et særligt printer setup script for HP printere. Det tillader "manual
discovery" at en trådløs printre - dvs jeg skal indtaste den kendte IP
adresse. Hvorefter scriptet tester om der er forbindelse til printeren.
Uden den faste IP-adresse virkede printeren kun indtil første gang den gik
i sleep mode, for når den vågnede tildelte routeren den tilsyneladende en
ny IP-adresse.

Jeg ved ikke om man kan bruge en tilsvarende metode for Canon eller andre
printerer. Men på det lokale kirkekontor havde vi i nogle år sat et
trådløst access punkt på en stor Xerox printer for at undgå kabel træk. Den
fik også tildelt en fast IP adresse i access punktet, og så virkede det
bare - når man havde fundet den rigtigt PPD-fil.

OpenSUSE er en smule fanatisk med hensyn til sikkerhed - selv LT har
kommenteret på dette. Du skal være admin for at oprette en printer, og
derfor skal du nok også ver admin for tilgå log-filen i cups. Muligvis er
det noget, som kan ændres, så man er mere vidende om cups end jeg.

Med venlig hilsen Niels

---------------------------------
Besøg Slangerup Kirkes hjemmeside http://www.slangerupkirke.net og på
Twitter @SlangerupKirke <https://twitter.com/SlangerupKirke>
Improve your art of working properly with Safepark Consultancy
http://www.safepark.dk
Get information about MDS at http://www.mds-and-you.info
Get information about loss prevention at http://www.wp-lossprevention.eu
Also on Twitter @Niels49 <https://twitter.com/Niels49>
(Consider the environment. Please don't print this e-mail unless you really
need to)

Den 3. apr. 2013 15.42 skrev Normann Louis Olsen <sslug@sslug>:

>  BCM4311 fængede lige,
>>

> Tak til Frank Damgaard.
> Ja, det var en stor oplevelse at få genetableret internetforbindelse uden
> tråd. Jeg brugte og bruger stadig mit BCM4311.. netværkskort.
>
> Men jeg kan (stadig) ikke få oprettet forbindelse til min printer, så den
> kan udskrive trådløst, trods et netkort, som fungerer i øvrigt.
>
> Jeg forsøger på denne måde:
> Netværkstjenester>Printer>**Printerkonfigurationer:
> Konfiguration: Lokal, Navn: canon, Beskrivelse: Canon Pixma MG6100 with
> driver Canon Pixma MG6100-CUPS+Gutenprint v5.2.9, Placering (0), Standard
> [...]

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]