Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 og ha r brug for lidt hjælp

Den 24. apr. 2013 22.21 skrev P. Hesseloe <sslug@sslug>:

> Hermed den ønskede liste:

OK, den er jo rimelig lang!! ;-)

> [...]
> stebbins-handbrake-snapshots-**precise.list.save
> swfdec-team-ppa-precise.list
> swfdec-team-ppa-precise.list.**save
> tualatrix-ppa-precise.list
> tualatrix-ppa-precise.list.**save
> ubuntu-wine-ppa-precise.list
> ubuntu-wine-ppa-precise.list.**save
> vincent-c-nevernote-precise.**list
> vincent-c-nevernote-precise.**list.save
> webupd8team-java-precise.list
> webupd8team-java-precise.list.**save
> wfg-0ad-precise.list
> wfg-0ad-precise.list.save
> yannubuntu-boot-repair-**precise.list
> yannubuntu-boot-repair-**precise.list.save

Men som du nok selv kan se, lader det til at der er en fil der hedder
"medibuntu.list?" og det lyder lidt mærkeligt. Så hvis du er sikker på du
ikke skal bruge den, så kan du slette den.

Det kan evt gøres med

$ rm /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list?

Og som du så finder ud af har du ikke rettigheder til at gøre det, men skal
i have super-bruger (administrator) rettigheder til det. På Ubuntu
andvendes "sudo" til det (som du også har brugt til at installere
programmer).

$ sudo rm /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list?

Muligvis skal du også "escape" de mærkelige tegn

$ sudo rm /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list\?

Jeg håber det løser problemet.

> [...]
> computere burde være i orden.
> Nu har jeg bare besluttet mig for at lære Linux og derfor har jeg kastet
> mig ud i det her og håber på at suge en masse ny viden til mig, idet jeg
> føler mig som total newbie og på gyngende grund hvad angår Linux, men jeg
> VIL lære det, og vil helst lære tingene som terminal kommandoer så jeg kan
> se hvad der sker bagved, sikkert derfor min ven gav mig det sm et script.
> Jeg er forholdsvis god til engelsk og har faktisk ydet telefonsupport på
> engelsk mange gange.
>
> Kan ikke se den liste over kommandoer du skrev du ville sende ?

Jeg er i visse kredse kendt for ikke at inkludere de links jeg snakker om.
Her var det:
http://lifehacker.com/5633909/who-needs-a-mouse-learn-to-use-the-command-line-for-almost-anything

Beklager det manglende link, og håber det kan bruges.

--
Folmer Fredslund

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]