Re: [NOVICE] Har lige installeret Ubuntu 12.04 og ha r brug for lidt hjælp

http://releases.ubuntu.com/13.04/ Det er den faktisk nu ;-)

> Hvordan geninstallerer man sin ubuntu, således at den fortsat ligger side
> om side med min win7 søn jeg desværre stadig er nødt til at bruge til
> regnskab, photoshop og større spil

Du _burde_ få et flot slideshow under installationen (som du også fik den
første gang du installerede Ubuntu).

Installations programmet bør identificere din nuværende (12.04) ubuntu
installation og din windows installation, og så spørge dig hvad du har
tænkt dig at gøre.
En af mulighederne burde være at opgradere 12.04 til 13.04. Det vil ikke
slette dine brugeres filer (altså din /home/peter, eller hvad det nu
hedder). men kun opdatere systemet og dine installerede programmer. (i
hvert fald er det sådan det er designet til at fungere; om det så faktisk
fungerer for dig er en anden snak, men jeg har i hvert fald selv gjort det
tidligere uden problemer).

Der burde også være en mulighed for at installere en "frisk" 13.04. Så
bliver dine data på den partition ikke gemt.

Håber det gav et lille overblik.

mvh
Folmer

--
Folmer Fredslund

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-05-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]