Re: [NOVICE] Kan ikke sende mails!?

"Frank Damgaard" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
news:sslug@sslug
On 2012-02-22 23:24, Hans Henrik Hansen wrote:

> Tak for tilbudet - det er som sagt mest at nysgerrighed, jeg sp¸rger, da
> jeg
> har et par andre computere, som jeg normalt benytter til mail.

TDC har lavet om på et tidspunkt, de laver ofte om og oplyser det ikke i
detaljer.
Så er det en gammel mail-ops¿tning kunne årsagen v¿re at TDC har lavet om
siden dengang...

Er du TDC kunde kan du i ¸vrigt lave et logon på TDC's webmail-portal og
selv ¿ndre din
mail-password hvis du skulle have glemt denne.

> Jeg kan i¸vrigt nu oplyse, at jeg (på Linux-maskinen) bruger KMail, og at
> jeg godt kan *hente* mails, men altså fortsat ikke sende dem.

Måske den "login/passwd"/aktivering som TDC forventer er ikke den du har det
sat op til ?
(der er flere slags sikker/kryperet adgangsindstillinger, og jeg syntes ikke
helt de
 altid er indlysende hvordan det skal s¿ttes i f.eks. thunderbird, man må
pr¸ve sig frem)

Nu sender kjeg heller ikke mere mail fra min gamle TDC mail; jeg har ikke
pr¸vet det l¿nge;  TDC lavede altid mystiske ting for at g¸re det sv¿rt for
kunderne.

Det sidste kan vi kun v¿re enige i: Det er ikke så l¿nge siden, jeg måtte
rekvirere ny adgangskode til webmail (mv.), men det er mit indtryk, at der
fortsat benyttes forskellige adgangskoder til de hhv. 'web-baserede'
tjenester og de 'pop3-baserede' (hvis dén skelnen giver mening??).

Et yderligere irritationsmoment kan v¿re, at 'huskede' koder kan v¿re
forbandet sv¿re at 'finde'/rekonstruere! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]