Re: [NOVICE] Kan ikke sende mails!?

20/02/12 skrev Hans Henrik Hansen <sslug@sslug>:
> Min pc med Linux (SuSE 11.2) bliver p.t. ikke brugt ret meget; men i dag
> havde jeg brug for at videresende en gammel mail derfra.
> Til min overraskelse var jeg ude af stand til at sende nogetsomhelst:
>
> Der var noget med 'Afsender domain blokeret (#4), se http://tdc.dk/4101
> (Sender address rejected)', og jeg blev ad omveje dirigeret hertil:
>
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6005
>
> I forvejen stod der 'smtp.mail.dk/port 25', hvilket jeg (som anført) ændrede
> til : 'asmtp.mail.dk/port 587', men jeg kunne stadig ikke afsende mails!
> Nogen forslag?

> [...]

<--- klip --->

Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe, klikkede mig frem

Du har svaret:

1. Har du en mailadresse hos TDC?
Ja
2. Har du din internetforbindelse hos TDC?
Ja
3. Har du internetforbindelse fra computeren du ønsker at benytte til mail?
Ja
4. Har du dit mailpassword?
Ja
5. Hvad ønsker du hjælp til?
Jeg ønsker hjælp til mailklient (Outlook, Apple Mail o.l.)
6. Hvad ønsker du hjælp til med din mailklient?
Jeg oplever problemer med at afsende mails
7. Kan du ikke sende til enkelte mailadresser eller alle?
Alle mailadresser
8. Hent og kør TDC Mailsupport
Nej
9. Hvilken mailklient benytter du?
Mozilla Thunderbird eller anden mailklient

til http://guide.tdc.dk/tdc-care/requestNextStep.do?sessionid=143064008-VGOCVCFVLH-287116218&stepkey=C221&responsekey=11

Har du foretaget

"Godkendelse på serveren til udgående post

For at hindre misbrug af din mailkonto til spredning af spam og
computervirusser, skal der aktiveres godkendelse på serveren til
udgående post. Godkendelsen sker via samme brugernavn og password som
til den indgående postserver (se ovenfor)."

Hvor man så aktiverer godkendelse på serveren til udgående post er mig
lidt kryptisk? Du kan eventuelt bruge http://mail.tdc.dk/ indtil du
får løst dit problem?

--
/Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]