Simple Bash scripting

Hvor er et godt sted at starte med at læse om simpel bash scripting?

Jeg forsøger at lave et scripts, som convertere mine *mov video filer til
*.mpg, så jeg senere kan lave en vidoe DVD. Jeg har et script som tager en
enkelt fil af gangen og converterer med ffmpeg. Dette script virker efter
denne model ./scriptname.sh videofil.{mov,mpg}.

Nu ville jeg gerne udvide scripted til i en kørsel at convertere alle filer
i en given folder, eksempelvis folderen koncert1. Hvad er et godt sted at
starte min læsning m.h.p. løsning af dette problem?

Med venlig hilsen Niels
Besøg Slangerup Kirkes hjemmeside http://www.slangerupkirke.net
Improve your art of working properly with Safepark Consultancy
http://www.safepark.dk - contact information at http://www.safepark.tel

(Consider the environment. Please don't print this e-mail unless you really
need to)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]