Re: [NOVICE] Vejledning til køb af stætionær PC.

Den 26-02-2011 19:37, Ole Jensen skrev:

> Mit bedste råd må være at du samler selv! Det er slet ikke så svært som det
> måske lyder. Det sværste er sådan set at finde de dele man vil have, når de
> er købt kan det stortset kun samles på en måde.

Enig - har selv et meget gammelt kabinet jeg har opgraderet i, ca. hvert
2-3 år - ingen problemer, men ellers kan EDB-priser da bruges, se:
http://www.edbpriser.dk/Computer.aspx?cpath=1-1 og vælg enten
færdigsamlet eller konfigurérbar.

M.h.t. alder - jeg plejer at se på ydelse i forhold til pris, og der
hvor kurven knækker, er der hvor jeg køber. Det betyder dels at det er
til at betale, og at der findes Linux-drivere til det.

Jeg ved godt at det ikke helt passer med det jeg skrev ovenfor, men jeg
har fået den nye 2. generation i3/5/7 fra Intel anbefalet (mit
'hoved-forbrug' er billedbehandling) især den nye i7 2600K, og hvis man
vil noget lidt billigere i5 2500K.
K modellerne er ikke clock-låste, så de kan overclockes, endda vist ret
meget, se evt.: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=10037

Den har så også den fordel, at den indbyggede grafikdel er ret god. Jeg
bruger 2 skærme, så det er ikke noget alternativ for mig.
Bundkortet skal være med H67 chipsæt for at kunne udnytte grafikdelen,
ellers hedder det P67

> Undskyld jeg spørger, men hvad mener du med et godt grafikkort? Min
> forståelse af det er et grafikkort der er god til til 3D effekter herunder
> hovedsagligt (windows) spil.
> Men med dine kommentarer om at du ikke gamer, og at du programmere og
> arbejder med billeder lyder det ikke til at du har brug for et "godt
> grafikkort", efter min definition.
> Du kunne måske overveje et intel grafikkort, som er de eneste mig bekendt
> har åbne driverer og dermed bedst understøttelse under Linux, ulempen ved
> intel er at de ikke er særlige kraftige, men de kan dog fint afvikle HD
> [...]
Jeg har et NVidia 9500 GT grafikkort, nogle år gammelt, men det fungerer
upåklageligt, og bliver autodetecteret af SUSEn, i hvert fald siden 11.2.

> Hvad er din prisramme, og ville du være villig til at samle selv?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]