Re: [NOVICE] Vejledning til køb af stætionær PC.

Den 26-02-2011 16:03, Brian Durant skrev:

> Jeg skal til at købe en stationær PC (helst uden styresystem), men er
> vant til at købe bærbare PC'er hos laptops.dk. Desvære findes der ikke
> en pendent til laptops.dk for stationære PC'er... Jeg plejer at bruge en
> Debian eller Ubuntu baseret Linux udgave, normalt spiller jeg ikke
> computerspil, er begyndt at lære at kompilere og programmere, arbejder
> lidt med digitale billeder m.m.

tja, ikke nemt at komme med færdige forslag....
men lidt tips:

1) er det en færdig PC, spørg i forretningen om du må teste med nogle live-CD'ere

2) få den med bytte/retur-mulighed hvis den ikke virker med linux

3) både byg-selv og færdig-PC:
brug http://google.com/linux de enkelte komponenter ,
evt efter chipsæt og se om der er linux problemer,

En god ide er ikke at tage det sprit-nye; se efter lidt ældre grafikkort mv,
så er der bedre chance for at det virker, eller du må vente til
der måske kommer support.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]