Re: [NOVICE] Vejledning til køb af stætionær PC.

On Sat, 2011-02-26 at 19:37 +0100, Ole Jensen wrote:

> [...]
>         der ikke
>         en pendent til laptops.dk for stationære PC'er... Jeg plejer
>         at bruge en
>         Debian eller Ubuntu baseret Linux udgave, normalt spiller jeg
>         ikke
>         computerspil, er begyndt at lære at kompilere og programmere,
>         arbejder
>         lidt med digitale billeder m.m.
>

> Mit bedste råd må være at du samler selv! Det er slet ikke så svært
> som det måske lyder. Det sværste er sådan set at finde de dele man vil
> have, når de er købt kan det stortset kun samles på en måde.

Det har jeg også overvejet, men jeg synes det er svært at finde ud af
hvad der er på markedet, hvad der er godt og hvad der er skidt - og hvad
virker med Linux. Det der ikke virker nu virker måske om en måned eller
først om et år. Hvis man følger rådet om ikke at købe alt for nyt
udstyr, skal man gerne også ha' en idé om hvad er nyt, hvad er for nyt,
osv.

Forslaget fra Sten om BJ Trading var interessant fordi man nogenlunde
kan se hvad fungerer sammen, men alligevel bliver man i tvivl om man nu
får en CPU-køler der svarer til CPU'ens behov, så det hele ikke brænder
sammen.

> [...]
>

> Undskyld jeg spørger, men hvad mener du med et godt grafikkort? Min
> forståelse af det er et grafikkort der er god til til 3D effekter
> herunder hovedsagligt (windows) spil.
> Men med dine kommentarer om at du ikke gamer, og at du programmere og
> arbejder med billeder lyder det ikke til at du har brug for et "godt
> grafikkort", efter min definition.
> Du kunne måske overveje et intel grafikkort, som er de eneste mig
> bekendt har åbne driverer og dermed bedst understøttelse under Linux,
> ulempen ved intel er at de ikke er særlige kraftige, men de kan dog

Jeg har tidligere brugt LXDE udgaver af forskellige distributioner
(Peppermint Ice, Linux Mint LXDE, Salix, osv.) Jeg har leget lidt med
Pek WM, DWM, Scrot, osv. Jeg kunne tænke mig en computer, der kan køre
Compiz, GNOME, KDE, og/eller Unity uden at tabe pusten.

Så kunne jeg også godt tænke mig at computeren kunne bruges til
redigeringen af lyd og video, skulle jeg ønske at fordybe mig mere i
det.

>         Jeg er interesseret i at få forslag både for stationær -
>         færdigsamlet
>         maskiner såvel som stationær - konfigurérbar.
>

> Hvad er din prisramme, og ville du være villig til at samle selv?

Cirka 5.000 DKK.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]