Re: [NOVICE] Vejledning til køb af stætionær PC.

2011/2/26 Brian Durant <sslug@sslug>

> Jeg skal til at købe en stationær PC (helst uden styresystem), men er
> vant til at købe bærbare PC'er hos laptops.dk. Desvære findes der ikke
> en pendent til laptops.dk for stationære PC'er... Jeg plejer at bruge en
> Debian eller Ubuntu baseret Linux udgave, normalt spiller jeg ikke
> computerspil, er begyndt at lære at kompilere og programmere, arbejder
> lidt med digitale billeder m.m.

Mit bedste råd må være at du samler selv! Det er slet ikke så svært som det
måske lyder. Det sværste er sådan set at finde de dele man vil have, når de
er købt kan det stortset kun samles på en måde.

> Jeg tror at jeg er interesseret i en computer med en AMD Phenom II X6
> processor og et godt grafikkort men mht. hvilket bundkort, grafikkort,
> osv. synes jeg at det er svært at gennemskue. Ellers er jeg interesseret
> i at der findes ledig plads til ekstra harddiske og kort og masser af
> hukommelse.

Undskyld jeg spørger, men hvad mener du med et godt grafikkort? Min
forståelse af det er et grafikkort der er god til til 3D effekter herunder
hovedsagligt (windows) spil.
Men med dine kommentarer om at du ikke gamer, og at du programmere og
arbejder med billeder lyder det ikke til at du har brug for et "godt
grafikkort", efter min definition.
Du kunne måske overveje et intel grafikkort, som er de eneste mig bekendt
har åbne driverer og dermed bedst understøttelse under Linux, ulempen ved
intel er at de ikke er særlige kraftige, men de kan dog fint afvikle HD
video m.m.

> Jeg er interesseret i at få forslag både for stationær - færdigsamlet
> maskiner såvel som stationær - konfigurérbar.

Hvad er din prisramme, og ville du være villig til at samle selv?

> På forhånd tak.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]