Re: [NOVICE] to monitorer på nvidia kort

Søren Tarp wrote:
> Jeg har en PC med opensuse 11.3 og et Nvidia FX5200 grafikkort der drives
> af Nvidia driveren 173.14.28. Jeg har tilsluttet to monitorer: en alm. LCD
> og et fladskærms-tv.
>
> Når jeg booter er der billede på begge monitorer (dual view), men så snart
> opensuse når lidt ind i boot-sekvensen, så ryger signalet på tv-et.
>
> Jeg har installeret nvidia-settings, men nvidia-softwaren kan ikke se
> (mærke) at der er to monitorer tilsluttet.
>
> Jeg tænker at det er nvidia-driveren der giver problemerne og at jeg skal
> redigere i x.org filerne, men jeg ved ikke hvad, hvor og hvordan?
> [...]

Hvordan er tv'et tilsluttet? VGA? HDMI? "gammeldags" tv-out?

Mht. manuelt at redigere xorg.conf har du to muligheder:
1) Rediger de filer der allerede findes i /etc/X11/xorg.conf.d/
2) Opret /etc/X11/xorg.conf og alt vil fungere "som i gamle dage".

Hvis du bruger almindeligt tv-out er din opsætning forbløffende tæt på min,
og jeg har en xorg.conf du evt. kan få og bruge som
inspiration/udgangspunkt. (hvis du bruger KDE skal du bare være opmærksom på
at KDE ikke bryder sig om X-opsætning med separate X-displays til hver skærm
- derfor kører jeg personligt icewm på tv-displayet.)

Du kunne også overveje at tænke på openSUSE 11.4 som udkommer om mindre end
to uger. Der fungerer den frie nvidia-driver (nouveau) faktisk rigtigt godt
(med mit GF6800) - i modsætning til den proprietære driver, detekterer den
tv-out, understøtter konfiguration med krandr/xrandr, understøtter KMS osv.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]