Re: [NOVICE] Mangler rettigheder til installering af virtualbox

hans henrik buur skrev:

Mangler rettigheder til installering af virtualbox er der en fejl eller noget jeg mangler for at få det til at køre.

sslug@sslug:~> cd /usr/lib
sslug@sslug:/usr/lib> chmod a+w virtualbox
chmod: ændrer rettigheder på 'virtualbox': Operationen er ikke tilladt
sslug@sslug:/usr/lib> sudo chmod a+w virtualbox
root's password:
sslug@sslug:/usr/lib> ls -la
drwsrwxrwx   5 root root     4096 25 jan 13:01 virtualbox

sslug@sslug:~> cat /etc/group | grep vboxuser
vboxusers:!:112:hans

sslug@sslug:~> cat /etc/permissions.secure | grep vboxusers
/usr/lib/virtualbox/VirtualBox root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VirtualBox3 root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxBFE root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxHeadless root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxSDL root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxNetAdpCtl root:vboxusers 0755

sslug@sslug:~> sudo chmod 4755 /usr/lib/virtualbox
[...]

sslug@sslug:/usr/lib> sudo chmod 4755 virtualbox

sslug@sslug:/usr/lib> cat /etc/permissions.secure | grep vboxusers
/usr/lib/virtualbox/VirtualBox root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VirtualBox3 root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxBFE root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxHeadless root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxSDL root:vboxusers 0755 /usr/lib/virtualbox/VBoxNetAdpCtl root:vboxusers 0755 sslug@sslug:/usr/lib>

jeg tror jeg er kommet et skridt vider den vbox rpm4 jeg har forsøgt at installer har ejer users og ikke root. den bruger jeg skal have installeret vbox på er ikke tilknyttede root er det så nødvendigt af bruge en root bruger eller er der en måde hvorpå jeg kan nøjes med at min bruger er tilknyttede vboxusers

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]