Re: [NOVICE] firefox og plugin-container

Martin Jochimsen wrote:

> Block it is!

Hvis der på de sider du besøger både er reklamer og relevant indhold i
Flash, kan det måske være nok at blokere noget af det.

> ak til de forskellige inputs. Jeg kan deraf drage den konklusion at det
> tilsyneladende ikke kun er MIN computer som på det seneste er blevet
> sløv i betrækket.

Sådan har det "altid" været - dog er der nogle forhold som måske kan gøre at
det opleves endnu værre end tidligere:

* folk bruger tabs mere og mere - hvis du kun har een tab åben er der trods
alt en naturlig grænse for hvor meget Flash-møg der kan køre ad gangen - har
du 5, 10 eller 20 tabs åbne kan der køre rigtigt meget af det skidt.

* mere (og tungere) brug af Flash fra annoncørers og webudvikleres side.
F.eks. nogle rigtigt slemme reklamer eller Facebook-spil eller lign. som
ville kunne tvinge enhver supercomputer fra top500 i knæ.

* mange kører 64-bit Linux. Da Adobe Flash-player kun findes i 32-bit i en
stabil udgave kræver det at der bruges en wrapper, hvilket yderligere
forringer den i forvejen håbløst elendige ydelse - det kan man så imødegå
lidt ved enten at bruge 32-bit Linux eller installere udviklingsversionen af
64-bit Flash-player - pest eller kolera.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]