Re: [NOVICE] firefox og plugin-container

Hej Martin

8. jan. 2011 09.42 skrev Martin Jochimsen <sslug@sslug>:
> [...]
> Firefox at pruste, stønne, hakke og være enormt lang tid om at åbne en ny
> side.
> Jeg regner med at det er p.gr.a. diverse flash-ting at det er sådan.
> Med 4 tabs åbne kan jeg i "Systemovervågningen" se at Firefox bruger ca. 104
> MB og plugin-containeren ca. 165 MB.
> Kan det virkelig være rigtig at der skal bruges så mange hestekræfter for at
> ha' 4 sider åbne?
> Jeg kan selvfølgelig godt slå flash fra, men jeg synes det er et ret højt
> forbrug alligevel.
> Kan jeg gøre noget eller skal jeg skifte browser (Chrome?)

En lille smule off-topic, men som der vist er blevet nævnt så skal du
"selvfølgelig" installere flash-block
(https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433/).

Hvis du primært er interesseret i at læse de ting der står vil jeg
også anbefale dig at kigge på Readability
(https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/46442/)

mvh
Folmer

> de 4 sider er (og det ku' være næsten hvilke som helst sider)
> http://www.engadget.com/2011/01/07/kno-single-and-dual-screen-tablets-hands-on-video/
> http://www.engadget.com/2011/01/07/ion-icade-hands-on-gaming-on-the-ipad-like-its-1979-video/
> http://www.engadget.com/2011/01/06/blackberry-playbook-preview/
> http://www.engadget.com/2011/01/06/motorola-xoom-first-hands-on/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]