Re: [NOVICE] Trådløs router problemer.

Den 27-01-2011 21:10, Brian Durant skrev:
> Jeg oplever følgende problemer:
>
> 1) Udsving i YouSee's Internet forbindelse påvirker min trådløse router
> forbindelse til opkoblet Windows og Linux bærebare computere
>
> 2) Routeren låser sig fast på signalet og enten skal jeg logge ind på
> routerens http:// side og frigive og forny DHCP forbindelsen eller
> trække kablerne ud og genindsætte kablerne på routeren og kabelmodem'et.

jeg er ikke helt med?
du har en trådløs router som kobler sig trådlæst til yousee's trådløse router?
dvs. som repeater eller brigde?

eller.....

> 3) Normalt ingen eller kun lidt udsving gennem ethernet forbindelse til
> stationær computer. Ingen fast låsning af forbindelsen.
>
> 4) Repeater er sat på således, at det trådløse signal normalt er
> tilgængeligt i hele lejligheden.

aha, ok, det er en trådløs repeater.

> Har nogen nogle bud på problemet?

det kan jo være trådløse "støj" fra andet udstyr på 2.4GHz
f.eks. naboers trådløse router, trådløse video-link og
trådløse audio link/mic..
prøv at sætte på nogle andre kanaler.
evt. scan de tilgængelige naboers routere og undgå de kanaler.

Er det video/audio link så vil en scan ikke finde dem, så
prøv lidt andre kanaler.

Det er vist også noget med windows Vista og Win7 kan lave lidt
koks med noget auto.søg med små mellemrum, det kan vist slås fra
et eller andet sted. Jeg ved dog ikke om det skulle få repeater til
at gå ned.

Det kan også være at din trådløse repeater ikke kan godt sammen
med YouSee's trådløse router, eller repeateren har en software-bug....
(nærlæs manualer og prøv lidt forskellige indstillinger på dem)
eller måske mere drastisk skift repeater eller yuosee til en anden
trådløs mærke og måske det hjælper.

Kører du trådløs mixed B/G ?
nogen gange kan hjælpe at tvinge kun til en af standarderne,
f.eks. hvis du ikke har brug for B, så nøjes med kun G.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]