Emacs virker kun i terminal, gui åbner ikke

Kære alle

Jeg håber på at kunne få lidt hjælp til hvad der er galt med min emacs
installation.

Hvis jeg starter fra terminalen får jeg:
** (emacs:25218): CRITICAL **: menu_proxy_module_load: assertion
`dbusproxy != NULL' failed

Hvor 25218 er pid, så vidt jeg kan se.

Med emacs -nw i terminalen går det fint og alt virker så vidt jeg kan
se som det skal.
Men gui'en kan jeg ikke få fat på og jeg har ingen anelse om hvad jeg
skal gøre for at debug'e.

mvh
Folmer Fredslund