Re: [NETVAERK] Propblemer med iptables og portforwarding

In <sslug@sslug> "Allan W. Nielsen" <sslug@sslug> writes:

>Maskinen har 2 net kort, et med ip'en 192.168.9.3 og et andet med ip'en
>192.168.10.14. Jeg kunne godt taenke mig at naar en computer paa subnettet
>192.168.10.0/24 aabner en browser og gaar til addressen
>http://192.168.10.14 at han/hun ser hvad der ligger paa http://192.168.9.4

Som jeg skrev til dig tidligere, så kan det ikke lade sig gøre.
Når source og destination er på samme IP-subnet, så går trafikken
direkte mellem de to maskiner - altså direkte fra 192.168.10.x
til 192.168.10.14. Udenom din firewall. Og så nytter det naturligvis
intet at du har lavet port forwarding på firewall'en.

Henrik

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-07-15, 00:01 CEST [an error occurred while processing this directive]