Ifconfig, setting baud rate

Hej Alle

Jeg har et mindre problem med et udviklingsystem. Systemet er noget embedded hardware som ikke helt er lavet færdigt, hvorfor der er nogle fejl i hardwaren. En af fejlene er desværre at 1Gb ethernet ikke virker, mens 100Mb virker fint.

Jeg har så prøvet at kigge lidt på man ifconfig og der kan man sætte media til 10baseT eller lign.
Jeg har så prøvet at udfører følgene:

# ifconfig eth0 media 100baseT
Elller
# ifconfig eth0 media 100BT

Med eller uden kablet sat i.
Desværre med samme resultat....
-> eth0: Full Duplex
-> eth0: Speed 1000BT
-> eth0: Link is up

Jeg lægger mærke til at der er et langt delay (timeout?) inden ifconfig afslutter. Derudover siger man ifconfig at hardwaren skal understøtte det. Jeg har en ide om at min hardware ikke understøtter denne kommando. Er det rigtigt?

Venlig hilsen,

Anders Gnistrup