Re: [NETVAERK] qmail modtager kun visse mails

David Bo Jensen wrote:
Ja og jeg kan også pinge mikromir.dk herfra (ping mikromir.dk). Jeg vil være
glad, hvis du prøvede det samme.

"David Bo Jensen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse news:sslug@sslug
ISP:TDC
Jeg har opgraderet proaccess til en løsning med fast IP med DHCP og har fået nyt IP-nummer
DNS'en er opdateret
Jeg har qmail-serveren bag nu min egen router.
LAN subnettet er også blevet ændret, så min qmail-server har også fået andet LAN-ip nummer
qmail-serveren virkede upåklageligt i gamle dage med proaccess
Nu modtager den tilsyneladende kun mails sendt gennem pasmtp.tele.dk fra en anden lokation
Hvis jeg bruger en web-mail (f.eks fra Cybercity) får jeg følgende svar tilbage

<sslug@sslug>... Deferred: Connection refused by mail.mikromir.dk.
Warning: message still undelivered after 4 hours
Will keep trying until message is 5 days old

Min server hedder sådan set kun mikromir.dk, men dette skulle ikke betyde noget. Man skal kunne connecte på port 25
Andre som bruger pasmtp.tele.dk, må gerne prøve at sende en test-meddelse til ovennævnte email addresse, så jeg kan få bekræftet min teori om, at alt, der sendes igennem pasmtp.tele.dk , går igennem.
Hvad kan være galt?

PING mail.mikromir.dk (87.49.82.13) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 0x5731520d.bynxx11.adsl-dhcp.tele.dk (87.49.82.13): icmp_seq=0 ttl=242 time=26.6 ms

den ser godtnok ud....

har du andet på din server du kan starte for at se om man kan komme i kontakt på din server apache/ssh?

/Frank