Re: [NETVAERK] qmail modtager kun visse mails

David Bo Jensen wrote:
ISP:TDC
Jeg har opgraderet proaccess til en løsning med fast IP med DHCP og har fået nyt IP-nummer
DNS'en er opdateret
Jeg har qmail-serveren bag nu min egen router.
LAN subnettet er også blevet ændret, så min qmail-server har også fået andet LAN-ip nummer
qmail-serveren virkede upåklageligt i gamle dage med proaccess
Nu modtager den tilsyneladende kun mails sendt gennem pasmtp.tele.dk fra en anden lokation
Hvis jeg bruger en web-mail (f.eks fra Cybercity) får jeg følgende svar tilbage

<sslug@sslug>... Deferred: Connection refused by mail.mikromir.dk.
Warning: message still undelivered after 4 hours
Will keep trying until message is 5 days old

Min server hedder sådan set kun mikromir.dk, men dette skulle ikke betyde noget. Man skal kunne connecte på port 25
Andre som bruger pasmtp.tele.dk, må gerne prøve at sende en test-meddelse til ovennævnte email addresse, så jeg kan få bekræftet min teori om, at alt, der sendes igennem pasmtp.tele.dk , går igennem.
Hvad kan være galt?

Er dette de rigtige ip nr mm som jeg får hvis jeg laver en "dig MX mikromir.dk" der er nemlig slet ikke noget det svare på denne ip på port 25....!

; <<>> DiG 9.2.4 <<>> MX mikromir.dk
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 15191
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 3

;; QUESTION SECTION:
;mikromir.dk.                   IN      MX

;; ANSWER SECTION:
mikromir.dk.            21417   IN      MX      10 mail.mikromir.dk.

;; AUTHORITY SECTION:
mikromir.dk.            12408   IN      NS      dnsauth1.dk.tiscali.com.
mikromir.dk.            12408   IN      NS      dnsauth2.dk.tiscali.com.

;; ADDITIONAL SECTION:
mail.mikromir.dk.       21417   IN      A       87.49.82.13
dnsauth1.dk.tiscali.com. 7403   IN      A       212.54.64.101
dnsauth2.dk.tiscali.com. 7403   IN      A       212.54.64.102

;; Query time: 37 msec
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
;; WHEN: Wed Jun  6 21:02:29 2007
;; MSG SIZE  rcvd: 158