Re: [NETVAERK] Realtek RTL8139 genken des ikke?!

Jakob Worm skrev:
Hej
Jeg vil installere Ubuntu 7.04 på min Shuttle SS51G. Den har net på bundkortet (Realtek RTL8139 Family), men det opdages ikke af linux. Har også forsøgt med Damn Small Linux, men den klarer det heller ikke. ifconfig giver kun "lo" og i dmesg siges intet om eth0 eller andre eth*. Jeg har en mistanke om der skal gøres noget ved IRQ da den deler IRQ med et (også indbygget) multimedia device, men jeg ved ikke hvad. Som jeg forstår det skulle RTL8139 være understøttet.

Hvad gør jeg?

mvh Jakob

Hej
Hvad jeg kan se har SS51G et Realtek 8100B netkort, og ikke et 8139 som er et af de "mest standardkort" der findes.
Måske understøttes 8100B ikke. Er kortet enabled i BIOS?
Køb et billigt kort, hvis du stadig har problemer.

--
Bjørn Fahnøe
Tagensvej 109 B 2th