Re: [NETVAERK] ligelig fordeling af trafik på interfaces

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Er det ikke mest beregnet til at lave forbindelse mellem to punkter?

Jo, specifikt mellem to ethernet-dimser.

> jeg har ikke kontrol over to punkter, kun det ene. Og mine tanker går
> mere i retning af noget routning, hvor jeg kan lave noget load balancing.

Så skal du vel også kunne sikre dig at hvad der nu sidder i den anden
ende af linjen ikke har noget ingress-filtrering?

> jeg synes det kunne være enkelt bare at lave noget round-robin på
> udsendelse af pakker, evt ved valg af flere gateways.

Så lyder det som om det lette valg bare er at sætte noget
policy-routing op, fx baseret på sidste bit i IP-adressen på hvad der
nu er i den anden ende, men det giver dig så 2x100 Mbps, ikke 200
Mbps.

--
Jacob - www.bunk.cc
Truth is hard to find and harder to obscure.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]