Re: [NETVAERK] ligelig fordeling af trafik på interfaces

Den Tue, 08 May 2007 22:15:15 +0200. skrev Jacob Bunk Nielsen:

> Jeg ved godt at lege-faktoren er en del mindre, men hvad med bare at
> købe noget gigabit udstyr? Det er efterhånden ikke voldsomt dyrt, og
> er helt sikkert temmelig meget lettere at sætte op.

Det kan jeg desværre ikke i dette tilfælde.

> Der er en IEEE standard for port aggregation, den hedder 802.3ad. I
> gamle dage kaldte man det trunking, men det ord er i dag reserveret
> til at beskrive det man gør når man sender flere VLAN over en fysisk
> linje ved at IEEE 802.1q tagge dem. Cisco har også tidligere kaldt
> konceptet for Fast Ethernet Channel eller FEC.
>
> Google fandt følgende par links til mig:
> http://www.ieee802.org/3/ad/
> http://en.wikipedia.org/wiki/Link_aggregation

Er det ikke mest beregnet til at lave forbindelse mellem to punkter?
jeg har ikke kontrol over to punkter, kun det ene. Og mine tanker går
mere i retning af noget routning, hvor jeg kan lave noget load balancing.

jeg synes det kunne være enkelt bare at lave noget round-robin på
udsendelse af pakker, evt ved valg af flere gateways.

helt enkelt: hvis der var flere default gateways, ja, så lavede jeg
round-robin mellem dem.

Kan det gøres nemt?

Hilsen
keld

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]