Re: [NETVAERK] ligelig fordeling af trafik på interfaces

Hej Jørn,

> Jeg kunne godt tænke mig at øge båndbredden på en maskine, ved at
> sætte to 100 mbit/s interfaces på den. Og så fordele den udgående
> trafik ligeligt på begge interfaces. Kan man det, fx med noget tc?
> Dvs når jeg sender en pakke ud til den samme destination, så skal
> den skiftesvist sendes via det ene interface og så via det andet
> interface. Evt generelt for n antal interfaces.

Hvis det skal blive godt, skal begge netkort forbindes til samme
enhed, som er med på at lave noget bundling. Mellem 2 linux bokse,
forbundet med flere 100mbit forbindelser, via krydset kabel er det
simpelt nok at sætte op. Dette kaldes bonding i Linux.

Læs mere her:
http://lartc.org/howto/lartc.loadshare.html
http://linux-net.osdl.org/index.php/Bonding

Mvh. Jesper

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]