Re: [NETVAERK] Hacker

Hej Henrik,

Et andet sjovt program at lege med er Fail2Ban.
Dette har jeg brugt en del og til stor fornøjelse. Hvis man er lidt
paranoid som mig
og ved at man selv kan styre det og ikke laver fejl når man er ude hos
andre. Så sætter
man Fail2Ban til at låse folk ude (via iptables) allerede efter et fejl
login etc.

Dette stopper stort set alle som ligger og laver "SSH hammering" eller
knocking som det
også kaldes. Det fine ved Fail2Ban er at man også kan bruge det til at se
med apache
htaccess fejl logins og igen blocke ip.

Kik på det ! Det er sjovt ;)
ps, man kan også lave en lille personlig log over det som mig, og derefter
smide det
videre til rrdtool og lave fine grafer over hvor mange du blokere om dagen :D

/ David
www.davidbl.dk