Re: [NETVAERK] Underlige linjer i maillog

Bjørn Fahnøe <sslug@sslug> writes:

> [...]
>>> relay=mx3.mail.yahoo.co.jp[203.216.243.172]:25, delay=242975,

> Hej
> Jeg forsøger ikke at sende disse mails, så nogen prøver at bruge min
> mailserver til relæ. Jeg har gennemgået min log og der sendes kun mails
> jeg er sikker på jeg og min familie sender, det er en privat mailserver.
> Der er så disse underlige som går igen op til 20 gange om dagen.

Har du noget spam-/virus-filter der forsøger at bounce post du ikke vil
modtage? Så er problemet nok at nogen forsøger at spamme dig med de
yahoo-adresser som afsender. Det eneste du kan (og bør) gøre er at sætte
dit spam-/virus-filter til ikke at bounce post, i de fleste tilfælde er
afsenderadressen (som er alt du har på det tidspunkt de fleste af den
slags løsninger kører) alligevel forfalsket, sådan at du bare generer en
uskyldig.

.Henrik

--
 | inu\/  & Emacs er hvad der skal til!