Re: [NETVAERK] Iptables og hvordan man kommer udenom prerouting

----- Original Message ----- From: "Jesper K. Pedersen" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Friday, March 16, 2007 4:04 PM
Subject: Re: [NETVAERK] Iptables og hvordan man kommer udenom prerouting

Er det spørgsmål om at nægte adresser adgang, eller at lade portene der
dirrigeres til være afhængig af kilde / destination ip?

Jeg har en bridge og på den bridge kører der en proxy. Jeg har så lavet den proxy transperant i og med at alt trafik på port 80 bliver redirected til proxy'en.

Det er et spørgsmål om at de source adresser jeg definerer ikke bliver
redirected fra port 80 til 3128. Det er hele subnet's der som regel er tale
om. f.eks. 10.30.95.0/16 eller lign.
Tilligemed er det ikke alle addresser der har det lige godt med at blive
kørt igennem en proxy og derfor vil jeg gerne have mulighed for at en
destination-ip ikke bliver proxy-fixeret.

Mvh

Brian