Re: [NETVAERK] SuSE 10.2 problemer med smbfs

Henrik Dige Semark skrev:
Hej jeg har lige installeret en SuSE 10.2
Men når jeg prøver at mounte et SMB drev får jeg fejlen

---
ERROR: smbfs filesystem not supported by the kernel
Please refer to the smbmnt(8 ) manual page
smbmnt failed: 255
---

jeg køre kernelversion 2.6.18.2-34-default

Jeg har kikket på SuSE's hjemmeside og der står at de har fjernet smbfs fra kernen fordi den er usikker og at man skal bruge cifs i stedet men dette lader ikke til at virke mod min net-disk

får følgende fejl når jeg bruger cifs:

---
mount error 20 = Not a directory
Refer to the mount.cifs(8 ) manual page (e.g.man mount.cifs)
---

bruger komandoen
smbfs:
mount -t smbfs -o password=xxxxxxx //landisk1.mydomain.dk/PUBLIC /mnt/temp/

cifs:
mount -t cifs -o password=xxxxxxx //landisk1.mydomain.dk/PUBLIC /mnt/temp/

nogle der kan se hvad jeg gør galt ?

EDIT: Det virker fint på mine SuSE 10.0 og 10.1 med SMB kommandoen

Tak for hjælpen

---
Henrik
linux-bruger: #406380

Glemte lige:

Mappen på serveren er oprettet og med de rigtige rettigheder
drwxrwxrwx 2 root root 48 Mar  3 15:33 /mnt/temp

men den kommer stadig med samme fejl

---
mount error 20 = Not a directory
Refer to the mount.cifs(8 ) manual page (e.g.man mount.cifs)
---

Den netværks-disk som jeg køre op i mod virker fint, for jeg køre backup på den fra mine servere med SuSE 10.0 og 10.1 med samme smb kommandoen