Re: [NETVAERK] Kan man vippe en fremme fugl af nettet?

Peter Makholm wrote:

> Normalt vil man på en internetforbindelse have en router , der har et
> ip-nummer og så have dette ip-nummer stående som gateway i
> route-tabellen. Men det er tilsyneladende ikke det du her. Så
> spørgsmålet er præcis hvad der er tilsluttet til din eth1.
>
> 0) Managed switche har (ofte) et IP-nummer som man administrerer
>    switchen igennem, men dette er ikke et ip-nummer der bruges
>    netværksmæssigt.
>
> //MAkholm

Det er meget længe siden jeg satte det op, og jeg har glemt alt om det.
Men frit efter hukommelsen er der tale om en TDC-PRO-ADSL forbindelse,
hvor jeg har smidt TDS's router væk, og har sat ETH1 direkte i modemmet(?)
Det er også forklaringen på, at det er nettets officielle IP nummer, der
er oå eth1. (eth0 eksisterer ikke på serveren, der har tre netkort).

Jeg har ganske vidst et trådløst accesspoint, men dels er det WPA-PSK
beskyttet, og dels er det placeret i et ret øde område med
retningsantenne, der peger mod en nabolænge med marker bagved. Jeg tror
ikke, at det er den vej, der kommer noget fremme ind.