RE: [NETVAERK] LDAP protocol fra linix maskine til Windows server 2003 med ADAM

Anders Gnistrup wrote:
> Hej Alle
>

> Mit problem er at få verificeret bruger/password på en linux maskine. Den egentlige server, hvor der laves backup, er en Windows server 2003 med ADAM (active Directory Auth M...). Alle brugere er registreret på Windows maskinen.
>

> Det jeg gerne ville var at spørge Windows maskinen via LDAP om en bruger er OK eller ikke er det, samt at mounter deres ADAM drev som /home/<user> på linux maskinen.
>

> Min Linux maskine er en Suse Linus 10.0.

> [...]

Hej Kenneth

Tak for mailen. Det gjorde faktisk at jeg kom lidt videre. Jeg prøvede at fyre din kommando af:

/usr/bin/ldapsearch -h 192.168.45.3  -D'ed\agn' -W -x \ -s one 'objectclass=organizationalUnit' \ -b 'ou=SystemUsers,dc=ed,dc=local' ou

Og sørme om jeg ikke fik et fornuftigt svar tilbage (nederst)
Jeg har så også prøvet at logge ind og der kommer der et dump i /var/log/messages
Feb 14 14:52:09 lx1 sshd[30268]: pam_ldap: ldap_search_s Operations error
Feb 14 14:52:09 lx1 sshd[30268]: pam_ldap: ldap_search_s Operations error
Feb 14 14:52:09 lx1 sshd[30265]: Accepted keyboard-interactive/pam for agn from 192.168.45.37 port 1798 ssh2

Det siger mig at det ikke helt virker.

Er der nogen der får en aha oplevelse?

# extended LDIF
#
# LDAPv3
# base <> with scope subtree
# filter: (objectclass=*)
# requesting:  -s one objectclass=organizationalUnit  -b ou=SystemUsers,dc=ed,dc=local ou
#

# ed.local
dn: DC=ed,DC=local

# Domain Controllers, ed.local
dn: OU=Domain Controllers,DC=ed,DC=local
ou: Domain Controllers

# FS, Domain Controllers, ed.local
dn: CN=FS,OU=Domain Controllers,DC=ed,DC=local

# Computers, ed.local
dn: CN=Computers,DC=ed,DC=local

snip ----------------:<----

# Daniel Test, Users, ed.local
dn: CN=Daniel Test,CN=Users,DC=ed,DC=local

# search reference
ref: ldap://ForestDnsZones.ed.local/DC=ForestDnsZones,DC=ed,DC=local

# search reference
ref: ldap://DomainDnsZones.ed.local/DC=DomainDnsZones,DC=ed,DC=local

# search reference
ref: ldap://ed.local/CN=Configuration,DC=ed,DC=local

# search result
search: 2
result: 0 Success

# numResponses: 466