Re: [NETVAERK] mbox / Maildir og imap

On 2/13/07, Christian Nielsen <sslug@sslug> wrote:
"Martin Schultz" <sslug@sslug> wrote in
news:sslug@sslug:

> Du behøver ikke vælge, du kan bare anvende det som postfix anvender
> som standard. Til dit behov tror jeg det er fuldkommen ligegyldigt
> hvad du vælger.

Hov,  hvad bruger postfix som standard? Jeg kan ikke finde noget i
inetd.conf!locate imap afslører heller ikke noget. Er du sikker på at
der følger noget med som standard?
Der følger ikke en imap server med som standard hvis det er det du tænker på.

Postfix skal aflevere post lokalt, det gør den enten i et maildir
eller en mbox. Dette gør postfix selv. Imap/pop3 behøves kun når du
vil have adgang til denne post fra et anden maskine over et netværk.

Hvis du vil læse post direkte på maskinen behøver du ikke imap, du kan
blot sætte din klinet (Hvis den understøtter det) til at læse
mbox/maildir direkte.