Re: [NETVAERK] mbox / Maildir og imap

Christian Wix skrev den 12-02-2007 21:37:
Jeg ved ved at opsætte en mail server. Indtil videre har jeg installeret
postfix og det virker fint. Mail havner i /var/spool/mail/brugernavn
Imidlertid vil jeg gerne kunne læse min mail fra en arbejdsstation. Jeg
googler postfix, debian og imap og finder ud af at jeg skal vælge mellem
mbox-og maildir format!!
(uw-imap/Courier). Hvad er forskellen, hvad er bedst og hvorfor?

Det er efterhånden mange år siden, jeg har brugt uw-imap, men den gang blev hele mailbox-filen læst ind i serverens ram, hver gang den skulle bruges. Det gav slemme hastighedsproblemer den gang og med mængden af mails og størrelsen på dem nutildags kan man forestille sig det værste.

-- Morten Christensen