Re: [NETVAERK] mbox / Maildir og imap

Christian Wix wrote:
Jeg ved ved at opsætte en mail server. Indtil videre har jeg installeret
postfix og det virker fint. Mail havner i /var/spool/mail/brugernavn
Imidlertid vil jeg gerne kunne læse min mail fra en arbejdsstation. Jeg
googler postfix, debian og imap og finder ud af at jeg skal vælge mellem
mbox-og maildir format!!
(uw-imap/Courier). Hvad er forskellen, hvad er bedst og hvorfor?

Jeg har set i min postfix conf.-fil, men det eneste som rimer på mit
problem er: "mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION". Ellers er alt
default.

Jeg planlægger også at installere spamassassin og squirrelmail.

Du kan muligvis få noget ud af http://www.courier-mta.org/mbox-vs-maildir/#theend Bemærk dog "courier-mta" i domænet... :)

Jeg har selv igennem lang tid brugt postfix/imap/squirrelmail og skiftede på et tidspunkt fra mbox/uw-imap til maildir/courier-imap; både søgninger i gamle emails og åbning af store foldere gik _signifikant_ hurtigere med maildir/courier-imap. Det kan der naturligvis være flere grunde til (skift af program kan sagtens være den væsentlige faktor i forhold til skiftning af mail-format), derfor linket til lidt benchmarking...

Med venlig hilsen Preben