Re: [NETVAERK] mbox / Maildir og imap

On 2/12/07, Christian Wix <sslug@sslug> wrote:
Jeg ved ved at opsætte en mail server. Indtil videre har jeg installeret
postfix og det virker fint. Mail havner i /var/spool/mail/brugernavn
Imidlertid vil jeg gerne kunne læse min mail fra en arbejdsstation. Jeg
googler postfix, debian og imap og finder ud af at jeg skal vælge mellem
mbox-og maildir format!!
Du behøver ikke vælge, du kan bare anvende det som postfix anvender
som standard. Til dit behov tror jeg det er fuldkommen ligegyldigt
hvad du vælger.

(uw-imap/Courier). Hvad er forskellen, hvad er bedst og hvorfor?
Da jeg var ud og lede efter det samme faldt mit valg på dovecot. Den
var nem og sætte op, sabilt og kræver ikke så meget af systemet.

/Martin