Re: [NETVAERK] mbox / Maildir og imap

I sslug.netvaerk, skrev Michael Rasmussen:

>  Jeg ville satse på maildir. Mailbox har den ulempe, at samtlige mails
>  gemmes i en fil. Derfor vil søge-/responsetiden stige som en funktion af
>  antallet af gemte mails i din mailbox. maildir derimod gemmer hver mail
>  som en selvstændig fil, hvorfor søge-/responsetiden kun stiger
>  marginalt med antallet af gemte mails.
>
>  Udtrykt i computertermer:
>  mailbox: big-O(n) - linær tid
>  maildir: big-O(1) - konstant tid

Øhh.. hvis jeg nu søger efter "linux" i min mailbox, så vil jeg skulle
løbe alle N mails igennem, det vil jeg også med Maildir.. så der er
mailbox vs. maildir "lige".. dertil kommer at jeg med maildir har min 1
block-read på filsystemet/mail hvorimod der med høj sandsynlighed er
mange mails i et read på 4K som er en basis filsystem block.

I denne situation vil mailbox vinde betydeligt..

Jesper