mbox / Maildir og imap

Jeg ved ved at opsætte en mail server. Indtil videre har jeg installeret
postfix og det virker fint. Mail havner i /var/spool/mail/brugernavn
Imidlertid vil jeg gerne kunne læse min mail fra en arbejdsstation. Jeg
googler postfix, debian og imap og finder ud af at jeg skal vælge mellem
mbox-og maildir format!!
(uw-imap/Courier). Hvad er forskellen, hvad er bedst og hvorfor?

Jeg har set i min postfix conf.-fil, men det eneste som rimer på mit
problem er: "mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION". Ellers er alt
default.

Jeg planlægger også at installere spamassassin og squirrelmail.

Mvh.,
Chr.