Re: [NETVAERK] LDAP protocol fra linix maskine til Windows server 2003 med ADAM

Kenneth, svar venligst neden under, det er kotume.

Den mandag 12.feb kl. 16:01 skrev Kenneth:

Jeg synes at openldap er meget god til at snakke med Windows 2003 Server her på stedet.

F.eks. kan jeg søge fra min bash med følgende smøre:
/usr/bin/ldapsearch -h win.mydomain.dk  -D'mydomain\kaj' -W -x \
-s one 'objectclass=organizationalUnit' \
-b 'ou=SystemUsers,dc=mydomain,dc=dk' ou

og få listen af organizationalunits med deres ou attributter frem.

Det betyder at openldap i hvert fald kan bind'e, hvilket vel er den mest simple auth. metode.

Dette løser ikke rigtig dit problem, men det er lidt svært at se hvad der kan være galt uden at kende mere til setuppet... Dog tvivler jeg på at det er openldap der er problemet. :-)

Mvh
Kenneth

Anders Gnistrup wrote:
Hej Alle
Mit problem er at få verificeret bruger/password på en linux maskine. Den egentlige server, hvor der laves backup, er en Windows server 2003 med ADAM (active Directory Auth M...). Alle brugere er registreret på Windows maskinen.
Det jeg gerne ville var at spørge Windows maskinen via LDAP om en bruger er OK eller ikke er det, samt at mounter deres ADAM drev som /home/<user> på linux maskinen.
Min Linux maskine er en Suse Linus 10.0.
Jeg har for en nemheds skyld brugt suses grafiske værktøg til at konfigurer DAP, PAM og andet godt. Det ser da også OK ud og der er da også en hvis kommunication mellem de to maskiner (testet via ethereal). Windows serveren fejler med internal error (set med etherreal)
Min mistanke er at Windows Server 2003 implementering af LDAP ikke helt følger standarden. Jeg har set at der findes en anden OpenLDAP som måske skulle kunne løse problemet, men jeg aner det faktisk ikke.
Er der nogen de har nogle gode erfaringer med ovenstånde, evt en howto eller en guide til hvodan man skal gøre?

Du kunne måske også bruge winbindd fra samba projektet?

JonB