LDAP protocol fra linix maskine til Windows server 2003 med ADAM

Hej Alle

Mit problem er at få verificeret bruger/password på en linux maskine. Den egentlige server, hvor der laves backup, er en Windows server 2003 med ADAM (active Directory Auth M...). Alle brugere er registreret på Windows maskinen.

Det jeg gerne ville var at spørge Windows maskinen via LDAP om en bruger er OK eller ikke er det, samt at mounter deres ADAM drev som /home/<user> på linux maskinen.

Min Linux maskine er en Suse Linus 10.0.

Jeg har for en nemheds skyld brugt suses grafiske værktøg til at konfigurer DAP, PAM og andet godt. Det ser da også OK ud og der er da også en hvis kommunication mellem de to maskiner (testet via ethereal). Windows serveren fejler med internal error (set med etherreal)

Min mistanke er at Windows Server 2003 implementering af LDAP ikke helt følger standarden. Jeg har set at der findes en anden OpenLDAP som måske skulle kunne løse problemet, men jeg aner det faktisk ikke.

Er der nogen de har nogle gode erfaringer med ovenstånde, evt en howto eller en guide til hvodan man skal gøre?

Anders Gnistrup