Re: [NETVAERK] Lydproblemer

Michael Rasmussen wrote:

> Et hack for kompatibilitet med gamle nis implementationer.
>
> Har du husket at ændre i /etc/nsswitch.conf på klienterne?
> f.eks. group:   nis files

Den har dette indhold:

---
passwd: compat
group:  compat

hosts:  files dns
networks:       files dns

services:       files nis
protocols:      files
rpc:    files
ethers: files
netmasks:       files
netgroup:       files nis
publickey:      files

bootparams:     files
automount:      files nis
aliases:        files nis
shadow: compat
---

snip fra man nsswitch.conf:

If this is not sufficient, the NSS `compat' service provides  full  +/-
      semantics.  By default, the source is `nis', but this may be
overridden by specifying `nisplus' as source for the pseudo-databases
passwd_com-       pat,  group_compat  and  shadow_compat.  This
pseudo-databases are only       available in GNU C Library.

Mener du stadig, at jeg skal have + i enden af /etc/groups?

Men i mellemtiden har jeg installeret alsaplayer og RealPlayer. De
virker fint, så jeg skipper bare amarok+xine (det var den, der intet
ville sige for alm. brugere).

Jeg har kun en enkelt tavs maskine tilbage, men mon ikke den kommer, når
jeg sætter en ledning fra lydkortet til skærmen :-)

Er det en forældet måde at lave det her? Brugerne skal frit kunne skifte
mellem en Windows/Samba adgang og Linux. På Windows har de mappet et
drev op mod deres  "HOME på serveren, i Linux er deres ~HOME det samme
sted på serveren via NFS.
I Windows er de i et domæne med adgang til at ændre password og med
syncronisering af samba/unix password. Under Linux har de tilladelse til
at ændre password som NIS clienter.

Det eneste problem jeg har tilbage synes at være noget med tegnsættet.
Linux kører ikke med samme tegnsæt som Windows med alt hvad det nu giver
af problemer.