Re: [NETVAERK] Lydproblemer

Michael Rasmussen wrote:

> På debian findes en Makefile i følgende mappe: /var/yp
> I filen findes parameteren MINGID, der som default har værdien 100.
> Hvis du sætter den til 0, bliver alle grupper en bruger af medlem af
> eksporteret via nis.
Jeg har både sat minimum GID, kopieret /etc/group til /etc/gshadow og
bestilt i konfigurationen, at grupper også skal overføres, men de kommer
ikke med over.
Har kastet mig ud i en manuel kopiering af /etc/group for at se, om det
virker.
Men en bruger har fx kun adgang til alsamixer, ikke til alsaplayer, så
det hele virker noget besynderligt på mig.