Re: [NETVAERK] Trådløs opkobling

Fordi: Min bredbåndsforbindelse sker ved en Netgear trådløs router der står i den enne ende af huset og pc en får signalet via en Netgear
usb adapter (WG111 v2). Jeg har efterlyst en driver hos netgearsupport men uden resultat.
Spørgsmålet: Hvordan får jeg fat i en driver?

Det står en forklaring her:

http://www.theloveoflinux.com/hwdb/entry/8/66/

Måske skal jeg skifte til en anden Linux distribution.

Ubuntu er grei nok - Du kan eventuelt spe på med Kubuntu etter smak.

Prøv heller å skifte ut den USB Wlan du har.
Det løser problemet elegant.

Da jeg er blevet rigtig træt af MS vil jeg prøve Linux.

Meget forståelig. Løsningen er å bruke hardware som virker rett ut av boksen. Da kan du rolig forsøke flere distroer og finne den rette distro for deg.

Ta med en live Cd - f.eks Keldix - http://keldix.com/

Virker det med Keldix så kan du kjøpe det :-)

Mvh
Jim Oksvold

Venlig hilsen
Poul Fogt