Trådløs opkobling

Jeg har installeret UBUNTU på min pc, der har en harddisk med winxp og ubuntu på en anden hardisk. Ingen problemer i det alt virker,
men ubuntuen kan ikke komme på nettet.
Fordi: Min bredbåndsforbindelse sker ved en Netgear trådløs router der står i den enne ende af huset og pc en får signalet via en Netgear
usb adapter (WG111 v2). Jeg har efterlyst en driver hos netgearsupport men uden resultat.
Spørgsmålet: Hvordan får jeg fat i en driver?
Ubuntu virker ellers tilfredsstillende, men i længden holder det ikke at skulle skifte til windows for at komme på nettet.

Måske skal jeg skifte til en anden Linux distribution.
Endelig må jeg tilføje at jeg kun har et meget ringe kendskab til Unix/Linux, derimod har jeg haft pc er siden DOS 3.
Da jeg er blevet rigtig træt af MS vil jeg prøve Linux.
Venlig hilsen
Poul Fogt
sslug@sslug,dk

Hent en gratis SPAMfighter her.