Re: [NETVAERK] Postfix vil ikke authentifikere imod relayhost...

Peter Makholm wrote:
> Jeg forsøger at få min lokale postfix til at bruge kontorets
> mailserver som relayhost, men får en "(SASL authentication failed;
> cannot authenticate to server relay.example.com[10.255.255.217]: no
> mechanism available"-fejl.
>
> Problemet er tilsyneladende at serveren kun acceptere LOGIN PLAIN, men
> det burde postfix acceptere hvis man sætter smtp_sasl_security_options
> til at være tom.

Som jeg laeser det er det lige omvendt. That is, den skal vaere
noanonymous (paa trods af det ikke rigtig giver mening):

  To enable plaintext authentication specify, for example:

      /etc/postfix/main.cf:
          smtp_sasl_security_options = noanonymous

http://www.postfix.org/SASL_README.html
(som du sikkert allerede har laest)

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk  |     Visit us at: http://www.gmta.info