Re: [NETVAERK] store ping tider

Jesper Krogh skrev:

> Hold da op!
> sslug@sslug:/tmp$ ping sslug.dk
> PING sslug.dk (130.228.2.150) 56(84) bytes of data.
> 64 bytes from www.sslug.dk (130.228.2.150): icmp_seq=1 ttl=53 time=6.67
> ms

> Det er nok det man får for ikke at skulle gennem telefonnettet for at få
> forbindelse.

Jeg mistænker at ADSL/ADSL2+ giver en 25-30ms.
det ses jo at tiden fra min IP til 89.150.128.1 (gateway) er ca. 27ms
Til tyge.sslug.dk så 29ms , dvs. ca. 2ms ...

> Jesper (der er kunde hos http://www.parknet.dk) 2  * * *

så vidt jeg kan se et boligforeningsnet, og ikke ADSL* teknologi,
det hjælper sikkert meget :)

PS.
Nesa/Dong-energy har i området planglagt fiber engang i 2008/2009 ,
men deres nuværende priser er for dyre så vidt jeg kan se.
http://www.dongenergy.dk/privat/basisydelser/fibernet/tjenester+og+udbydere/index.htm
Alene de 175kr/md i startomkostning gør det svært...