Re: [NETVAERK] store ping tider

Henrik Stoerner skrev:

> Ja, her sker der i al fald noget .... det er linken mellem Global Crossing (gblx.net)
> og Tele2 (swip.net) som er langsom. Hvilket passer med din observation om at det
> er hele tele2/uni2 som er sløvt.

> Kunne se sådan ud. Jeg sidder og spekulerer over om det hostnavn "ams16-core-1"
> er en indikation af at gblx og tele2 udveksler data i Amsterdam, så den er dernede
> og vende. Et par hops senere hedder det

> hvilket kunne se ud som om den så er kommet tilbage til København.

ja, det ser mystisk ud.
(i øvrigt mystisk at jeg fra tyge.sslug.dk ikke kan pinge sslug.dk,
 men at det virker hjemmefra, på trods af langsom pingtid)

> Lettere off-topic, men siden du nu har afsløret at du er kunde hos Fullrate:
> Hvad er din vurdering af dem? Jeg overvejer kraftigt at skifte, men vil gerne
> høre nogle uvildige første-hånds indtryk.

Har haft det siden 12.dec.
Har stort set virket, pånær en planlagt opgradering af fullrates net en tidlig
morgen der efterfølgende krævede reboot af zyxel routeren.
I forgårs aften røg hele herlev/ballerup og omegn hos fullrate i nogle timer
efter et fiberbrud (overgravning?) , det stod også på deres hjemmeside, men
man skal lige have internetforbindelse først (via mobiltelefon lykkedes det med GPRS)

Jeg har haft nogle få gange lidt mystiske problemer med VO-IP del, hvor jeg ikke altid
får  forbindelse ud. Ofte hjælper så en reboot af router. Nogen gange var det nok at
ringe fra mit musimi nr til det andet nummer for at "vække" VO-IP.del.
Om ikke andet har man i dag mobiltelefon, så man er ikke helt så afhængig af
at fastnet telefon er oppe 110%.

Til gengæld er jeg tilfreds med de 2Mbit/512K , meget mere end den gamle 256k/256K :)

NB. Man får ikke hjemmeside og mailhotel med i pris. Her må man finde eget
mailhotel/webhotel.

På dk.edb.internet.udbydere og dk.edb.internet.udbydere.xdsl kan du også læse lidt
om andres erfaringer, specielt fra dem der ikke får det til at virke.

Jeg skiftede selv efter at par andre her i  området også havde skiftet til fullrate
og var tilfreds med det.