Mangler eth1-netkortet i Debian

Jeg har en Debian Unstable, hvor der er 2 fysiske netkort i maskinen (1
integereret i bundkortet og 1 i pci-slot). Da Debian blev installeret
kunne jeg vælge, hvilket af netkortene, som skulle være det primære.

Efter installationen er det ikke lykkedes mig at få mere end eth0, som er det bundkort-nic'en til at være aktiv.

/etc/networks/interfaces indeholder:

auto lo
iface lo inet loopback
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet dhcp
allow-hotplug eth1
iface eth1 inet dhcp

Booter jeg hardwaren på en grml-live-cd, er både eth0 og eth1 til stede.

Pt. får de ip-adressen fra en dhcp-server, men på sigt bør de have faste
ip-adresser. Jeg er interesseret i 2 netkort, fordi jeg vil eksperimentere med, at installere en IPCop firewall/router i domU under Xen.

-- Morten Christensen