Re: [NETVAERK] exclude MAC-adress from dhcp server

Sonne wrote:
> Hej.
>
> Py ha jeg har googlet i flere timer. Finder ikke det jeg søger, kun når
> det handler om windows dhcp.....og jeg kører FC4.
> Er der mon nogle der kender den linie jeg kan indsætte i dhcpd.conf for
> at få den til at excludere en macadresse, idet den dims jeg har allerede
> har et ip-nummer og ikke er i stand til at få en tildelt via DHCP. På
> forhånd tak.
> Venlig hilsen Sonne

Opret dimsen med det korrekte IP-Nummer i dhcpd.conf. Den MAC adresse er
fo den sags skyld uden betydning, blot du ikke bruger en, som en anden
maskine har.

Det vil forhindre, at dhcp serveren uddeler det nummer til andre på
nettet, og det er jo det, der er dit problem.

Dimsen selv bruger bare nummeret uden at tage hensyn til, om andre i
forvejen anvender det.