Re: [NETVAERK] ingen lyd ved ssh login på server medmindre samme bruger er logget ind på serv er

Jeg klipper lige lidt i din tekst.

> Hvis en
> anden bruger er logget ind X på serveren(som også er kontormaskinen) kan
> jeg ikke høre lyd samtidig i min stue?
> Så snart jeg "stopper kontorbrugeren" på serveren og selv logger ind i X
> på serveren kommer der lyd.

> Er det et rettighedsproblem - eller noget fundamentalt med X-serveren og
> remote login jeg ikke har forstået? Jeg ved ikke hvor jeg skal starte med
> at søge problemløsningen.
> Ethvert hint i den rigtige retning vil jeg være taknemmelig for

Jeg vil tro, at der er tale om at når en bruger logger ind lokalt, sætter
systemet diverse enheder til at være ejet af denne bruger. De enheder, der
ofte kan være tale om er f.eks lydkort, cd-brænder og grafikkort. Dette
kan hjælpe til at gøre systemet lettere at bruge på en desktopmaskine, og
kan samtidig være et sikkerhedsspørgsmål (lydkort har mikrofonindgang, så
andre skal ikke kunne aflytte den indloggede bruger.)

Jeg ved ikke lige, hvordan du ændrer det, hvis det er det, som er årsagen,
men jeg mener det var pam, som ændrer i rettighederne.

Med venlig hilsen

Ole